اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

ماکرون خودش گفت!/ «هولوکاست۳» در راه است+کاریکاتور

برخی هنرمندان کارتونیست کشورمان در واکنش به حمایت رئیس‌جمهور فرانسه از کاریکاتورهای موهن به پیامبر اعظم(ص)، کارتون‌هایی منتشر و تأکید کرده‌اند به ازای هر طرح توهین‌آمیز آن‌ها، ۱۰ طرح تولید می‌کنند.

 

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، انتشار کاریکاتورهای اهانت‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) در فرانسه، موجی از انتقادها را در پی داشت، با این حال «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور  این کشور تأکید کرد که فرانسه هرگز از حمایت کاریکاتور و طراحان آن دست نخواهد کشید.

 ماکرون پیش‌تر هم در پیامی توئیتری ـ به دو زبان انگلیسی و عربی ـ نوشته بود: «هیچ چیزی هرگز باعث نمی‌شود که عقب بنشینیم. ما به تمامی اختلافات با روحیه صلح احترام می‌گذاریم. هرگز سخنان تنفر‌آمیز را قبول نکرده و از بحث منطقی دفاع می‌کنیم. همواره در کنار کرامت انسانی و ارزش‌های جهانی خواهیم ایستاد.»

این در حالی است که انتشار کاریکاتورهای موهن به محمد رسول‌الله(ص) در فرانسه به بهانه آزادی بیان(!) همواره با واکنش صریح جوامع اسلامی را روبه‌رو شده است.در عین حال، موضوعی مانند «هولوکاست» همیشه خط قرمزی در این کشور محسوب می‌شود.

 


اثر: محمدحسین نیرومند

 

* سومین نمایشگاه «هولوکاست» در راه است

محمدحسین نیرومند هنرمند کارتونیست کشورمان در واکنش به این موضوع گفته است: خوشبختانه رئیس جمهور فرانسه با بیان این مطلب که گفت: «هی‌چگاه از حمایت کاریکاتور و طراحان آن دست نخواهیم کشید» مجوز طراحی کاریکاتور بر اساس موضوع دروغ‌های هولوکاست را صادر کرد. بنابراین ما به عنوان کاریکاتوریست از این پس این موضوع را دستمایه کار خود قرار خواهیم داد و با سایر دوستان کارتونیست در داخل و خارج کشور نمایشگاه «هولوکاست ۳» را در آینده نه چندان دور برگزار خواهیم کرد.

او همچنین دو کاریکاتور با موضوع «ماکرون» و «هولوکاست» منتشر کرد.

 


اثر: محمدحسین نیرومند

 

نخستین مسابقه کارتون و کاریکاتور هولوکاست واکنشی به چاپ ۱۲ کاریکاتور توهین آمیز در نشریه دانمارکی بود. دومین دوره مسابقه و نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست در سال ۱۳۹۵ برگزار شد.

نتانیاهو  نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این رویداد در جلسه هفتگی کابینه دولت گفته بود که ایران مشغول آماده‌سازی زمینه برای به راه‌انداختن یک هولوکاست دیگر است!

 


اثر: شجاعی طباطبایی

 

* به ازای هر طرح توهین‌آمیز، ۱۰ طرح تولید می‌کنیم!

سیدمسعود شجاعی طباطیایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری هم با بیان اینکه ریٔیس‌جمهور فرانسه بیش از یک میلیارد  و ۵۰۰ میلیون مسلمان را نادیده گرفته است، تأکید کرد: مشخص است که ما با یک سناریویی با هدف اسلام‌ستیزی مواجه هستیم؛ سناریویی که جز نفرت‌پراکنی و نژادپرستی هدف دیگری ندارد.

این کارتونیست افزود: برنامه ما این است که دقیقاً با همان قالب و شکل، آثار جدی و برجسته در چالش با هولوکاست را منتشر کنیم! ما در ازای هر طرح توهین‌آمیز آنها، ۱۰ طرح تولید و در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر خواهیم کرد. این جریان نشان خواهد داد که حد و مرز آزادی بیان ریٔیس‌جمهور فرانسه و همراهانش تا کجاست؟!

وی خاطرنشان کرد: بنا داریم تا با زبان کاریکاتور مقابله به مثل کنیم! موشک جواب موشک، در مقابل دینمان بایستند در مقابل تمام دنیایشان خواهیم ایستاد، یکی بزنند ده تا می‌خورند و دوره بزن در رو هم تمام شده!

 


رفتار نابخردانه ماکرون در اسلام‌ستیزی، اثر: محمدعلی رجبی

 


فاشیسم جدید! اثر: محمدعلی رجبی

 


ماکرون سگ دست‌آموز شیطان، اثر: عباس گودرزی

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول